Äventyrare 12-15 år – Rovfåglarna

Äventyraravdelningen Rovfåglarna har möten på onsdagar mellan klockan 18.30-20.30.

I Scouterna är det äventyr från första dagen. Du blir Äventyrarscout när du blir tolv år. Många har varit med i Scouterna redan tidigare men det går såklart bra att börja som Äventyrare direkt, man lär sig snabbt det som behövs.

Med din patrull kommer du få upptäcka hur kul det är att bestämma och ta ansvar tillsammans och planera era egna äventyr. Ni kommer tillsammans lära er det som behövs för att ni ska lyckas med era äventyr, som att sätta upp vindskydd på en bra plats, vilken eld som är bäst för värme och hur mycket mat som behövs för en helg i skogen. Som Äventyrare så lär ni er att klara strapatser och bli trygga i att ni kan lösa de problem som ni stöter på och ha det grymt kul på en och samma gång.

Kontakta Rovfåglarna

Jesper Engström

Avdelningsledare Rovfåglarna
gobur@live.se Mobil: ​​073-990 52 39

Läs om våra olika avdelningar

Bagarmossens scoutkår har flera avdelningar. Varje avdelning träffas en gång i veckan och gör olika aktiviteter. Vi försöker vara utomhus så ofta det går.