Utmanare 15-18 år samt Roveravdelning 19-25 år – Mossfolket

Vår utmanar- och roveravdelning Mossfolket har möten på söndagar 19.00 – 21.00.

Mossfolket har en viktig roll i kåren, både som medskapande i olika evenemang och som förebilder för våra yngre scouter. Utmanare har till exempel ansvar för våra traditionella äventyrsövernattningarn.

Som utmanare får du träna din förmåga att ta ansvar, leda och organisera både dig och själv och andra. Många i Mossfolket har varit med i Scouterna sedan tidigare, men alla som är nyfikna är välkomna att hänga på.

Tillsammans får vi upplevelser och vänner för livet, diskuterar värderingar, ägnar oss åt utmanande friluftsliv och engagerar oss i våra stadsdelars utveckling.

Kontakta Mossfolket

Läs om våra olika avdelningar

Bagarmossens scoutkår har flera avdelningar. Varje avdelning träffas en gång i veckan och gör olika aktiviteter. Vi försöker vara utomhus så ofta det går.