Upptäckare 10-12 år – Vattendjuren

Det finns två avdelningar inom Upptäckare, Mårddjuren och Vattendjuren. Vattendjuren har möten på tisdagar kl. 18.00 – 19.30.

I Scouterna gör du spännande upptäckter varje dag. Upptäckarscout blir du när du är tio år.

Många har varit med i Scouterna redan tidigare, men det går såklart bra att börja som Upptäckare direkt. I din patrull får du schyssta kompisar att räkna med. Tillsammans med dem kommer du upptäcka vad skogen kan ge, hur det känns att vakna i tält, lära dig hantera en kniv och lära dig tälja, hur man plåstrar om kompisens lilla sår eller hur man snabbast gör upp en eld. Helt enkelt superkul varje gång!

Kontakta Vattendjuren

Läs om våra olika avdelningar

Bagarmossens scoutkår har flera avdelningar. Varje avdelning träffas en gång i veckan och gör olika aktiviteter. Vi försöker vara utomhus så ofta det går.