Lilla jul

Gemensamt,Gnagarna,Mårddjuren,Mossfolket,Rover,Rovfåglarna,Skalbaggarna
5 december, 2016 av annabendt

Helgen innan första advent genrepade vi i Bagarmossens scoutkår inför december och firade en intensiv Lilla-(maraton)-Jul.

Först ut var våra äldsta scouter i Rovfåglarna och Mossfolket som möttes upp redan på fredagskvällen och begav sig till scoutstugan Holken i Sollentuna där ljuslek och eldprov hägrade.

På lördag morgon anslöt våra Spårar- och Upptäckarscouter. Vi delade in oss i blandade grupper med scouter i olika åldrar och från olika avdelningar och satte igång en stor mång-etapp-lek som var klar först framåt nyårsnatten.

Vad som var bäst? Kanske Joars luciakrona, kanske kampen på liv och död under jakten på Aku-Aku guld, kanske julbordet eller tomtegröten, kanske uppesittarkvällens poängjakt, kanske förberedandet av breven till vår tjeckiska vänkår eller kanske när tomten kom.

Stort tack till alla scouter, föräldrar, syskon, Niall med tomtenissar i köket, Rovfåglarna och Mossfolket för alla fina aktiviteter och sist men inte minst till årets general Pavel som höll ihop alla trådar under en riktigt, riktigt god Lilla Jul-helg som vi sent ska glömma.