Äventyrsövernattning i Midgård

Mårddjuren,Mossfolket,Rover,Rovfåglarna
11 oktober, 2016 av annabendt

Under årets första oktoberhelg begav sig våra Upptäckare, Äventyrare, Utmanare och Roverscouter ut på kårens traditionstyngda Äventyrsövernattning. Den här gången gick färden till Midgård, vid Stordal scoutstuga långt in i Tyrestas djupaste skogar.

Vi var totalt närmare sextio deltagare som fick följa med på ett fantastiskt äventyr som Mossfolket bjöd på. Merry och Pippin hade lycktas få fatt i den förlorade ringen, blivit besatta av dess kraft och försökte nu gjuta om den till många ringar för att få ännu mer makt. Vår uppgift var att återuppväcka Gandalfs för att med hans hjälp ta ifrån Merry och Pippin ringen och förgöra den en gång för alla!

TACK alla i Mossfolket för ett topparrangemang, TACK Niall och alla ni andra i köket för den fantastiska vegetariska maten, TACK alla föräldrar som skjutsade hela långa vägen ut till Midgård och TACK alla scouter för att ni var med på noterna, krälade bland orcher i natten, sov ute i militärtältet och höll humöret på topp hela helgen lång!